DEVAM: 242-245. Bayram
(Namazların)da Tekbir Almak
حَدَّثَنَا
أَبُو
تَوْبَةَ
الرَّبِيعُ
بْنُ نَافِعٍ
حَدَّثَنَا
سُلَيْمَانُ
يَعْنِي
ابْنَ
حَيَّانَ
عَنْ أَبِي
يَعْلَى الطَّائِفِيِّ
عَنْ عَمْرِو
بْنِ
شُعَيْبٍ عَنْ
أَبِيهِ عَنْ
جَدِّهِ
أَنَّ
النَّبِيَّ
صَلَّى اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
كَانَ
يُكَبِّرُ فِي
الْفِطْرِ
الْأُولَى
سَبْعًا
ثُمَّ يَقْرَأُ
ثُمَّ
يُكَبِّرُ
ثُمَّ
يَقُومُ فَيُكَبِّرُ
أَرْبَعًا
ثُمَّ
يَقْرَأُ
ثُمَّ يَرْكَعُ
قَالَ
أَبُو دَاوُد
رَوَاهُ
وَكِيعٌ
وَابْنُ الْمُبَارَكِ
قَالَا
سَبْعًا
وَخَمْسًا
Amr b. Şuayb, babası
vasıtasıyla dedesinden rivayet ettiğine göre; Nebi (s.a.v.) Ramazan bayramı
namazında ilk rekatta yedi defa tekbir alır, sonra okur, sonra yine tekbir alır
(rüku'a eğilir)di. îkinci rek'ate kalktığında ise önce dört kere tekbir ahr,
sonra okur, daha sonra da rükû'a varırdı.
Ebû Dâvûd dedi ki: Bu
hadisi Veki’ ve İbnü'l-Mübârek de rivayet ettiler ve rivayetlerinde, ('yedi ve
dört" yerine) "yedi ve beş" dediler.
İzah:
Bu hadis Hanefîlerin
dışındaki mezheplerin görüşleri istikâmetinde görünmektedir. Ancak iki
rekattaki tekbir adedinin beş değil dört olduğu bildirilmektedir. Halbuki daha
önce geçen hadislerde ikinci rekattaki tekbir adedi beş olarak belirtilmiştir.
Ebû Davud'un tâ'likinde
Veki' ve Îbnu'l-Mübârek'in de ikinci rekatta beş tekbir olduğunu rivayet
ettikleri anlaşılıyor. Müellif bu ta'liki önceki rivayetin za'fına işaret
etmek için getirmiştir.